|
Informatyczne.fora Forum pośiwęcone informatytce
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SQAM
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:05, 20 Lis 2012 Temat postu: Artykuły IT |
|
|
Artykuł "BUDOWANIE ZESPOŁU TESTERÓW"
Autor: Kamila Dec
ABSTRAKT.
Dobry zespół to taki, który osiąga lepsze efekty niż każdy z jego członków indywidualnie. Aby to zapewnić, do poprawnego funkcjonowania wymaga jasno zdefiniowanego zakresu odpowiedzialności i zadań. Wymaga doboru odpowiednich osób i wskazania ich miejsca w zespole. Wymaga wreszcie sprecyzowania misji i celów działania, dzięki czemu członkowie zespołu będą wiedzieli kim są, po co są i dokąd zmierzają.
W mniejszych firmach często jeszcze nie zatrudnia się testerów (!) lub stanowią oni część zespołu wytwórczego. Kiedy jednak w strukturze organizacyjnej firmy zespół testerów zaczyna wyodrębniać się jako samodzielna jednostka, rodzą się wobec niej nierealne oczekiwania, nadzieje na rozwiązanie wszelkich problemów związanych z wytwarzaniem oprogramowania (takich jak: wysoka awaryjność produktu, niezawodny klient, niezawodność dostaw, chaos itp.). Niejawnie zaczyna się przypisywać zespołowi testerów zadania i odpowiedzialności, które nie zawsze mają cokolwiek wspólnego z testowaniem (na przykład opracowywanie dokumentacji użytkowej). Jeśli te zadania i oczekiwania nie zostaną wypowiedziane głośno i otwarcie, utrudni to funkcjonowanie zespołu i jego efektywne działanie w przyszłości. Paradoksalnie zespół testerów zaczyna jednocześnie być traktowany jako "przechowalnia" zarówno tych pracowników, którzy nie sprawdzili się w innych rolach, jak i tych nowo zatrudnionych, zwabionych obietnicą awansu w przyszłości na "lepsze" stanowisko: programisty, analityka, wdrożeniowca.
Zarządzanie w takich warunkach jest prawdziwym wyzwaniem. Jeśli podczas budowania zespołu nie poniesie się trudu określenia, a następnie komunikowania zarówno na zewnątrz (kierownictwu), jak i wewnątrz (członkom zespołu) jego roli i odpowiedzialności, nie urealni się oczekiwań wobec zespołu, całe przedsięwzięcie jest z góry skazane na przegraną. Ceną jest jakość wytwarzanego oprogramowania i motywacja pracowników, a w rezultacie - przydatność zespołu.
Wykład ma zaznajomić słuchaczy z trzema aspektami związanymi z budowaniem zespołu: określenie zadań i odpowiedzialności zespołu testerów, dobór odpowiednich osób i ich specjalizacja, wytyczenie misji i celów. Wiedza teoretyczna przekazana podczas wykładu zostanie poparta przykładami ilustrującymi jej zastosowanie w praktyce.
ZADANIA
Zakres działań
Zgodnie z definicją testowania ISTQB, cele testowania są następujące:
1. Znajdowanie błędów
2. Sprawdzanie zgodności z wyspecyfikowanymi wymaganiami
3. Sprawdzanie odpowiedniości do zastosowań
Inne definicje słusznie dodają do tego (...) czytaj dalej: link do artykułu poniżej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SQAM
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:06, 20 Lis 2012 Temat postu: Artykuły IT |
|
|
Artykuł: "10 błędów popełnianych przez testerów"
Autor: Karolina Zmitrowicz
Niniejszy artykuł przedstawia podstawowe pomyłki i nieprawidłowości popełniane podczas organizacji i realizacji procesu testowania oprogramowania. Zarówno kierownictwo, jak i sami testerzy potrafią dopuszczać się pewnych błędów, które mogą mieć negatywny wpływ na przebieg projektu, ciągłość i efektywność prac oraz atmosferę w zespole.
Dowiesz się:
- Jakie są najbardziej irytujące praktyki testerów;
- Dlaczego nie każdy powinien być testerem;
- Jakich praktyk unikać testując oprogramowanie, by wprowadzać do projektu chaosu.
Poziom trudności 1
Testowanie określane jest jako „proces sprawdzania oprogramowania w celu zweryfikowania, czy spełnia ono określone wymagania. Jest to również działanie zmierzające do wykrywania błędów”. Zgodnie z tą definicją, testowanie ma na celu wspomóc udoskonalanie produktu informatycznego. Co jednak dzieje się w przypadku, gdy sam proces testowania jest daleki od doskonałości i występują w nim błędy? Jak przekłada się to na jakość pracy i wyniki testów? W praktyce okazuje się, że bardzo łatwo jest popełnić błędy podczas organizacji lub samego wykonywania testów. Niektóre z owych błędów pojawiają się tak często, są powtarzane tak wiele razy przez różnych ludzi, że można określić je mianem klasycznych. Błędy popełniane przez testerów najczęściej wiążą się z następującymi kwestiami: (...) czytaj dalej: link do artykułu poniżej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SQAM
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:07, 20 Lis 2012 Temat postu: Artykuły IT |
|
|
Artykuł "Monitorowanie oprogramowania. Lepiej zapobiegać, niż leczyć..."
Autor: Karolina Zmitrowicz
Coraz częściej instytucje zamawiające usługi informatyczne posiadają własne departamenty IT i pragną w określonym zakresie uczestniczyć w procesie wytwarzania oprogramowania.
Niniejszy artykuł przedstawia najczęściej spotykane z punktu widzenia klienta problemy związane z taką współpracą oraz propozycje rozwiązania czy uniknięcia owych problemów.
Dowiesz się: Jak skonstruować kontrakt z dostawcą, by zagwarantować pożądaną jakość procesu wytwarzania oprogramowania.
Do lamusa odchodzą czasy, w których zamawiający oprogramowanie nie miał pojęcia o jakości procesu i produktu informatycznego i ślepo wierzył w zapewnienia deklarowane w dostawcę IT. Obecnie większość instytucjonalnych klientów posiada własne działy IT, wykwalifikowany personel i świadomość procesów towarzyszących wytwarzaniu oprogramowania. W wielu przypadkach klient wie dokładnie, czego może oczekiwać od dostawcy i w jaki sposób weryfikować produkty projektu. Pracownicy klienta mają wiedzę i doświadczenie z zakresu realizacji projektów IT, technik analizy i testowania – zdarza się, iż równie duże (a nawet większe), niż personel dostawcy oprogramowania. Jednak nie zawsze klient wie, w jaki sposób zapewnić sobie środki i możliwości wglądu w proces produkcji systemu, czy jak egzekwować swoje prawa. W następnej części artykułu czytelnik zapozna się z najczęściej spotykanymi problemami we współpracy klienta z dostawcą IT. (...) czytaj dalej: link do artykułu poniżej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SQAM
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:07, 20 Lis 2012 Temat postu: Artykuły IT |
|
|
Artykuł: 'Analiza Biznesowa. Wymagania - pozyskiwanie, dokumentowanie, komunikowanie, weryfikacja."
Etap analizy biznesowej jest jednym z kluczowych momentów w projekcie informatycznym. Jakość analizy i uzyskanych za jej pomocą produktów w znacznym stopniu determinuje jakość kolejnych etapów realizacji systemu. Niniejszy artykuł przedstawia podstawowe elementy dobrego procesu analizy.
Dowiesz się: Jakie czynniki wchodzą w skład analizy biznesowej; Jakie czynniki wpływają na jakość produktów analizy.
Zadaniem analityka biznesowego jest, najkrócej mówiąc, pozyskanie wymagań dotyczących oczekiwań klienta wobec planowanego systemu oraz takie zamodelowanie i udokumentowanie owych wymagań, by umożliwiały sprawną i poprawną implementację aplikacji. Analityk jest ponadto odpowiedzialny za komunikowanie wymagań członkom zespołu i udzielanie wsparcia merytorycznego wszędzie tam, gdzie jest ono potrzebne – podczas tworzenia kodu czy testowania.
Nie da się przecenić roli analizy biznesowej – szczególnie w przypadku, gdy tworzone jest nowe rozwiązanie (całkowicie nowy system). Samo spisanie wymagań nie wystarcza – owszem, daje wgląd w przybliżony zakres oczekiwań klienta i funkcje, jakie ma dostarczać dany system, ale nie obejmuje zależności pomiędzy poszczególnymi funkcjonalnościami, modułami systemu, nie określa możliwych interakcji z użytkownikiem, ewentualnych wyjątków etc.
Czym jest analiza biznesowa?
Najogólniej rzecz ujmując, analiza biznesowa jest procesem, którego celem jest zidentyfikowanie potrzeb klienta w zakresie funkcjonalności oraz innych biznesowych aspektów dotyczących systemu informatycznego. Zgodnie w wytycznymi BABOK w skład analizy biznesowej wchodzą następujące elementy (…) > czytaj dalej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SQAM
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:12, 20 Lis 2012 Temat postu: Artykuły IT |
|
|
Linki do artykułów:
"Budowanie zespołu testerów"
[link widoczny dla zalogowanych]
"10 błędów popełnianych przez testerów"
[link widoczny dla zalogowanych]
"Monitorowanie oprogramowania lepiej zapobiegać niż leczyć"
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|