Forum Informatyczne.fora Strona Główna Informatyczne.fora
Forum pośiwęcone informatytce
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Artykuły IT

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Informatyczne.fora Strona Główna -> Inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SQAM




Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:05, 20 Lis 2012    Temat postu: Artykuły IT

Artykuł "BUDOWANIE ZESPOŁU TESTERÓW"
Autor: Kamila Dec

ABSTRAKT.
Dobry zespół to taki, który osiąga lepsze efekty niż każdy z jego członków indywidualnie. Aby to zapewnić, do poprawnego funkcjonowania wymaga jasno zdefiniowanego zakresu odpowiedzialności i zadań. Wymaga doboru odpowiednich osób i wskazania ich miejsca w zespole. Wymaga wreszcie sprecyzowania misji i celów działania, dzięki czemu członkowie zespołu będą wiedzieli kim są, po co są i dokąd zmierzają.

W mniejszych firmach często jeszcze nie zatrudnia się testerów (!) lub stanowią oni część zespołu wytwórczego. Kiedy jednak w strukturze organizacyjnej firmy zespół testerów zaczyna wyodrębniać się jako samodzielna jednostka, rodzą się wobec niej nierealne oczekiwania, nadzieje na rozwiązanie wszelkich problemów związanych z wytwarzaniem oprogramowania (takich jak: wysoka awaryjność produktu, niezawodny klient, niezawodność dostaw, chaos itp.). Niejawnie zaczyna się przypisywać zespołowi testerów zadania i odpowiedzialności, które nie zawsze mają cokolwiek wspólnego z testowaniem (na przykład opracowywanie dokumentacji użytkowej). Jeśli te zadania i oczekiwania nie zostaną wypowiedziane głośno i otwarcie, utrudni to funkcjonowanie zespołu i jego efektywne działanie w przyszłości. Paradoksalnie zespół testerów zaczyna jednocześnie być traktowany jako "przechowalnia" zarówno tych pracowników, którzy nie sprawdzili się w innych rolach, jak i tych nowo zatrudnionych, zwabionych obietnicą awansu w przyszłości na "lepsze" stanowisko: programisty, analityka, wdrożeniowca.

Zarządzanie w takich warunkach jest prawdziwym wyzwaniem. Jeśli podczas budowania zespołu nie poniesie się trudu określenia, a następnie komunikowania zarówno na zewnątrz (kierownictwu), jak i wewnątrz (członkom zespołu) jego roli i odpowiedzialności, nie urealni się oczekiwań wobec zespołu, całe przedsięwzięcie jest z góry skazane na przegraną. Ceną jest jakość wytwarzanego oprogramowania i motywacja pracowników, a w rezultacie - przydatność zespołu.

Wykład ma zaznajomić słuchaczy z trzema aspektami związanymi z budowaniem zespołu: określenie zadań i odpowiedzialności zespołu testerów, dobór odpowiednich osób i ich specjalizacja, wytyczenie misji i celów. Wiedza teoretyczna przekazana podczas wykładu zostanie poparta przykładami ilustrującymi jej zastosowanie w praktyce.

ZADANIA

Zakres działań

Zgodnie z definicją testowania ISTQB, cele testowania są następujące:
1. Znajdowanie błędów
2. Sprawdzanie zgodności z wyspecyfikowanymi wymaganiami
3. Sprawdzanie odpowiedniości do zastosowań

Inne definicje słusznie dodają do tego (...) czytaj dalej: link do artykułu poniżej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SQAM




Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:06, 20 Lis 2012    Temat postu: Artykuły IT

Artykuł: "10 błędów popełnianych przez testerów"
Autor: Karolina Zmitrowicz

Niniejszy artykuł przedstawia podstawowe pomyłki i nieprawidłowości popełniane podczas organizacji i realizacji procesu testowania oprogramowania. Zarówno kierownictwo, jak i sami testerzy potrafią dopuszczać się pewnych błędów, które mogą mieć negatywny wpływ na przebieg projektu, ciągłość i efektywność prac oraz atmosferę w zespole.

Dowiesz się:

- Jakie są najbardziej irytujące praktyki testerów;
- Dlaczego nie każdy powinien być testerem;
- Jakich praktyk unikać testując oprogramowanie, by wprowadzać do projektu chaosu.

Poziom trudności 1

Testowanie określane jest jako „proces sprawdzania oprogramowania w celu zweryfikowania, czy spełnia ono określone wymagania. Jest to również działanie zmierzające do wykrywania błędów”. Zgodnie z tą definicją, testowanie ma na celu wspomóc udoskonalanie produktu informatycznego. Co jednak dzieje się w przypadku, gdy sam proces testowania jest daleki od doskonałości i występują w nim błędy? Jak przekłada się to na jakość pracy i wyniki testów? W praktyce okazuje się, że bardzo łatwo jest popełnić błędy podczas organizacji lub samego wykonywania testów. Niektóre z owych błędów pojawiają się tak często, są powtarzane tak wiele razy przez różnych ludzi, że można określić je mianem klasycznych. Błędy popełniane przez testerów najczęściej wiążą się z następującymi kwestiami: (...) czytaj dalej: link do artykułu poniżej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SQAM




Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:07, 20 Lis 2012    Temat postu: Artykuły IT

Artykuł "Monitorowanie oprogramowania. Lepiej zapobiegać, niż leczyć..."
Autor: Karolina Zmitrowicz

Coraz częściej instytucje zamawiające usługi informatyczne posiadają własne departamenty IT i pragną w określonym zakresie uczestniczyć w procesie wytwarzania oprogramowania.

Niniejszy artykuł przedstawia najczęściej spotykane z punktu widzenia klienta problemy związane z taką współpracą oraz propozycje rozwiązania czy uniknięcia owych problemów.

Dowiesz się: Jak skonstruować kontrakt z dostawcą, by zagwarantować pożądaną jakość procesu wytwarzania oprogramowania.

Do lamusa odchodzą czasy, w których zamawiający oprogramowanie nie miał pojęcia o jakości procesu i produktu informatycznego i ślepo wierzył w zapewnienia deklarowane w dostawcę IT. Obecnie większość instytucjonalnych klientów posiada własne działy IT, wykwalifikowany personel i świadomość procesów towarzyszących wytwarzaniu oprogramowania. W wielu przypadkach klient wie dokładnie, czego może oczekiwać od dostawcy i w jaki sposób weryfikować produkty projektu. Pracownicy klienta mają wiedzę i doświadczenie z zakresu realizacji projektów IT, technik analizy i testowania – zdarza się, iż równie duże (a nawet większe), niż personel dostawcy oprogramowania. Jednak nie zawsze klient wie, w jaki sposób zapewnić sobie środki i możliwości wglądu w proces produkcji systemu, czy jak egzekwować swoje prawa. W następnej części artykułu czytelnik zapozna się z najczęściej spotykanymi problemami we współpracy klienta z dostawcą IT. (...) czytaj dalej: link do artykułu poniżej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SQAM




Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:07, 20 Lis 2012    Temat postu: Artykuły IT

Artykuł: 'Analiza Biznesowa. Wymagania - pozyskiwanie, dokumentowanie, komunikowanie, weryfikacja."

Etap analizy biznesowej jest jednym z kluczowych momentów w projekcie informatycznym. Jakość analizy i uzyskanych za jej pomocą produktów w znacznym stopniu determinuje jakość kolejnych etapów realizacji systemu. Niniejszy artykuł przedstawia podstawowe elementy dobrego procesu analizy.

Dowiesz się: Jakie czynniki wchodzą w skład analizy biznesowej; Jakie czynniki wpływają na jakość produktów analizy.

Zadaniem analityka biznesowego jest, najkrócej mówiąc, pozyskanie wymagań dotyczących oczekiwań klienta wobec planowanego systemu oraz takie zamodelowanie i udokumentowanie owych wymagań, by umożliwiały sprawną i poprawną implementację aplikacji. Analityk jest ponadto odpowiedzialny za komunikowanie wymagań członkom zespołu i udzielanie wsparcia merytorycznego wszędzie tam, gdzie jest ono potrzebne – podczas tworzenia kodu czy testowania.

Nie da się przecenić roli analizy biznesowej – szczególnie w przypadku, gdy tworzone jest nowe rozwiązanie (całkowicie nowy system). Samo spisanie wymagań nie wystarcza – owszem, daje wgląd w przybliżony zakres oczekiwań klienta i funkcje, jakie ma dostarczać dany system, ale nie obejmuje zależności pomiędzy poszczególnymi funkcjonalnościami, modułami systemu, nie określa możliwych interakcji z użytkownikiem, ewentualnych wyjątków etc.

Czym jest analiza biznesowa?
Najogólniej rzecz ujmując, analiza biznesowa jest procesem, którego celem jest zidentyfikowanie potrzeb klienta w zakresie funkcjonalności oraz innych biznesowych aspektów dotyczących systemu informatycznego. Zgodnie w wytycznymi BABOK w skład analizy biznesowej wchodzą następujące elementy (…) > czytaj dalej:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SQAM




Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:12, 20 Lis 2012    Temat postu: Artykuły IT

Linki do artykułów:

"Budowanie zespołu testerów"

[link widoczny dla zalogowanych]

"10 błędów popełnianych przez testerów"

[link widoczny dla zalogowanych]

"Monitorowanie oprogramowania lepiej zapobiegać niż leczyć"

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Informatyczne.fora Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin